Overslaan naar inhoud

Klantenservice

Vind antwoorden op veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice.
Veelgestelde vragen
Betalen

Je kan betalen met iDeal, PayPal, Bancontact, creditcard (Visa, Mastercard, Amex, UnionPay en Carte Bancaire), SOFORT, Belfius en KBC/CBC. Je kan ook kiezen voor de snelle checkout via PayPal.

We bieden geen Afterpay, Klarna of andere methodes om later te betalen.

Verzending

Bestellingen die op werkdagen voor 20:00 geplaatst zijn worden dezefde dag verstuurd en ontvang je na één werkdag in huis. Pakketjes worden bezorgd van maandag t/m zaterdag. Houd er rekening mee dat nationale feestdagen kunnen zorgen voor een langere bezorgtijd.

Bezorging is gratis voor alle bestellingen!

Nadat je jouw bestelling geplaatst hebt, ontvang je een track-and-trace code van de berzorgdienst. Voor Nederland is dat PostNL en voor België is dat Bpost.

Maak een account aan om jouw bestelstatus gemakkelijk in te zien.

Oordoppen op maat
Als je oordoppen op maat hebt laten maken ontvang je jouw track-and-trace code van bezorgdienst GLS wanneer de oordoppen geproduceerd en ingepakt zijn. Lees meer in de FAQ's over op maat gemaakte producten.

Heb je de email van de bezorgdienst niet ontvangen? Controleer of deze niet in jouw spam terecht is gekomen.

Alle bestellingen worden rechtstreeks bezorgd naar het adres dat je opgeeft.

Bestellingen met 1-2 oordoppen zullen verzonden worden in een brievenbus pakketje. Grotere bestellingen of grotere producten (bijv. een oorkap) worden als pakket verzonden. Momenteel bieden we geen mogelijkheid om bestellingen bij een pick-up point op te halen.

Bestellingen kunnen verzonden worden naar Nederland en België.

Als je jouw bestelling naar een ander land wil verzenden, kun je links onderin de website wisselen naar een van onze andere webshops.

Problemen met bestellingen & retourneren

Is het verkeerde product naar jou verzonden? Geen zorgen, ons klantenservice team zal het juiste product naar je opsturen. Neem contact op met onze klantenservice en vermeld jouw bestelnummer en het product dat verkeerd is geleverd. Zo kunnen we je snel helpen het juiste product te ontvangen.

Houd er rekening mee dat je in sommige gevallen gevraagd kan worden het verkeerd geleverde product terug te sturen. In dat geval ontvang je een retourlabel waarmee je het pakket gratis terug kan sturen.

Ontbreekt er een product in jouw bestelling? Neem a.u.b. contact op met de klantenservice onder vermelding van je bestelnummer en het ontbrekende product. Met die informatie kunnen we het ontbrekende product snel toesturen.

Als het product dat je hebt ontvangen kapot of beschadigd is, sturen we je een vervangend product. Stuur een mailtje naar de klantenservice met een foto van het beschadigde of kapotte product, zodat we je een vervangend product kunnen sturen.

We willen dat je 100% tevreden bent met je aankoop. Is dat niet het geval? Neem dan binnen 100 dagen na het ontvangen van jouw product contact op met onze klantenservice en leg het probleem dat je ervaart uit, zodat we je een passende oplossing kunnen bieden. Waar mogelijk bieden we je graag een product aan dat beter bij jou past, of we betalen jouw aankoopbedrag terug. We kunnen terugbetaling niet garanderen.

In de onderstaande gevallen kun je een product dat niet op maat gemaakt is retourneren.
Let op: voor op maat gemaakte producten is een ander retourbeleid van toepassing. Verder op deze pagina staat informatie over het retourbeleid voor oordoppen op maat.

Verkeerd product besteld
Als je per ongeluk het verkeerde product hebt besteld en deze ongeopend is, dan kun je het binnen 100 dagen na ontvangst retourneren. Houd er rekening mee dat de retourverzendkosten voor jouw rekening zijn.

Verkeerd product geleverd
Als er een verkeerd product naar je is verzonden, neem dan contact op met de klantenservice. Wij sturen u het juiste product toe en voorzien u van een voorgefrankeerd retouretiket voor het verkeerd geleverde product.

Kapot or beschadigd product
Als het product dat je hebt ontvangen kapot is, sturen we je een vervangend product. Neem contact op met de klantenservice en stuur relevante foto's van het beschadigde product mee, zodat we je een vervangend product kunnen sturen.

Ontbrekend product
Als er een product ontbreekt in je bestelling, neem dan contact op met de klantenservice zodat we je het ontbrekende product kunnen sturen.

Niet helemaal tevreden met je product? Wij staan voor je klaar.
We willen dat je helemaal tevreden bent met je aankoop en daarom bieden we je een tevredenheidsgarantie van 100 dagen. Als je niet helemaal tevreden bent, neem dan binnen 100 dagen na ontvangst van je product contact op met onze klantenservice en leg uit wat het probleem is. We proberen je zo mogelijk een product aan te bieden dat aan je wensen voldoet, of we betalen je het aankoopbedrag terug. Houd er rekening mee dat terugbetalingen niet kunnen worden gegarandeerd.

Partner website of verkoper
Indien je jouw Alpine Hearing Protection product bij een andere website of verkoper (zoals Amazon of een drogisterij) hebt gekocht, kunnen wij retourzendingen of terugbetalingen niet rechtstreeks verwerken. Neem contact op met de verkoper bij wie je het product hebt gekocht om te informeren naar hun retour- en terugbetalingsbeleid.

Als je een product teruggestuurd hebt:
Na ontvangst van het pakket betalen we je zo snel mogelijk terug via de oorspronkelijke betaalmethode. Je krijgt je geld uiterlijk terug binnen 30 dagen na ontvangst van je retourpakket terug.

Als de klantenservice heeft vastgesteld dat je in aanmerking komt voor restitutie:
Nadat we een bevestiging van de klantenservice hebben ontvangen, storten we jouw aankoopbedrag zo snel mogelijk terug via je oorspronkelijke betaalmethode. Jouw terugbetaling ontvang je uiterlijk binnen 30 dagen na de bevestging van jouw recht op restitutie.

  • Neem contact op met onze klantenservice: Stuur ons een e-mail met het bestelnummer, de productnaam en de reden van retourzending om de retourprocedure te starten. Als jouw product beschadigd of kapot is, voeg dan ook afbeeldingen toe waarin de schade zichtbaar is.

In sommige gevallen ontvang je een nieuw product of jouw geld terug. Als jouw product moet worden geretourneerd, zijn de onderstaande stappen van toepassing:

  • Vraag het retouradres op: Wij geven je het adres voor de retourzending.

Bij een retourzending door een verkeerd verzonden of kapot product betaalt Alpine de verzendkosten en krijg je van de klantenservice een retourlabel.

Als je het verkeerde product besteld hebt, ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

  • Vul het retourformulier in: Vul het retourformulier in dat door de klantenservice is gedeeld als onderdeel van het retourproces en voeg het bij je pakket. Hierop staan je naam, ordernummer en producten.
  • Ontvang jouw terugbetaling: Na ontvangst van je pakket storten we je geld zo snel mogelijk terug via je oorspronkelijke betaalmethode. Je krijgt je geld binnen 30 dagen terug na ontvangst van het retourpakket.
Productinformatie

Als je niet zeker weet welk product het beste bij jou past, gebruik dan de Alpine keuzehulp via de link hieronder.

Aan de hand van een aantal vragen wordt geadviseerd welk product de beste match is voor jou.

Help me kiezen

De SNR-waarde (Single Number Rating) is een Europese norm waarmee je de mate van geluidsreducering van verschillende gehoorbeschermers kan vergelijken. Onafhankelijke laboratoria testen de oordoppen en oorkappen om te bepalen wat de SNR-waarde van een oordop is. In de Verenigde Staten wordt niet een SNR, maar een NRR (Noise Reduction Rating) gebruikt. Die norm is iets strenger dan de Europsese norm. Hoe hoger deze ratings zijn, des te meer de gehoorbescherming dempt.
Vaak worden zowel NRR- als SNR-ratings vermeld op de productverpakkingen van Alpine.


Je leest meer over de SNR en NNR in deze blog.

Instructies voor oordoppen:

  1. Pak met één hand het uiteinde van het oordopje vast (filterzijde).
  2. Trek met je andere hand voorzichtig de bovenkant van je oor omhoog en naar buiten.
  3. Duw het oordopje voorzichtig in de gehoorgang.

Het oordopje is zit goed als je geen pijn of druk voelt. Afhankelijk van het type oordop kun je het dopje verwisselen voor een kleinere of grotere maat om de beste pasvorm te vinden.

Product-specifieke instructies:
Specifieke instructies voor het gebruik van jouw Alpine-product worden beschreven op de specifieke productpagina. Ga naar de productpagina voor meer informatie.

Videoinstructie voor op maat gemaakte oordoppen:

De onderstaande fabrieksgarantie is van toepassing op producten die niet op maat gemaakt zijn.
Lees verder op deze pagina meer over de materiaalgarantie voor oordoppen op maat.

De fabrieksgarantie is 24 maanden geldig, gerekend vanaf de datum van aanschaf zoals aangegeven op het aankoopbewijs.

De resterende garantieperiode geldt voor een vervangend product, of een gerepareerd product. De fabrieksgarantie geeft recht op reparatie tenzij Alpine van mening is dat vervanging of retourneren van het product noodzakelijk is. Alpine is verantwoordelijk voor de kosten en het risico van het transport van en naar de retailer waar je het product hebt gekocht, mits de reparatie onder de fabrieksgarantie valt. Garantie geld alleen in combinatie met een kopie van het gedateerde aankoopbewijs, een duidelijke beschrijving van de klacht en het defecte product en/of foto's van het defecte onderdeel of product.

De fabrieksgarantie komt in de volgende omstandigheden te vervallen:

  • Wanneer de maximum aantal keren gebruik overschreden is.
  • Wanneer je het product zelf hebt aangepast of gerepareerd.
  • Defecten die zijn veroorzaakt door verwaarlozing, nalatigheid of een ongeval en/of door gebruik of onderhoud anders dan beschreven in de gebruiksaanwijzing.
  • Schade aan het product als gevolg van normale slijtage.
  • Onbedoelde of onopzettelijke schade, abnormaal gebruik of onvoldoende onderhoud.
  • Onjuiste opslag of verzorging van het product.
  • Schade door onjuist gebruik of door het niet naleven van de gebruiksaanwijzing.
  • Ontevredenheid over het product met betrekking tot pasvorm, functionaliteit, kleur of ontwerp.
  • Cosmetische schade zoals krassen en verkleuring.

Lifetime warranty
De lifetime warranty garandeert een goed functionerend product tot 5 jaar na aanschaf.

Maximum aantal keren gebruik
De levensduur van Alpine oordoppen hangt sterk af van het gebruik en het onderhoud. Als regel adviseren wij om bij dagelijks en intensief gebruik, het product na 3 tot 6 maanden te vervangen.

We raden aan om Alpine oordopjes schoon te maken met lauw water en zeep of met de desinfecterende Alpine Clean reinigingsspray.

Droog de oordopjes na het wassen met een vaatdoekje of tissue. Na het drogen zijn de oordopjes direct klaar voor gebruik.

Op maat gemaakte oordoppen

Het bestellen van jouw oordoppen op maat gaat in deze stappen:

  1. Kies en bestel jouw oordoppen op maat met eventuele extra's zoals filters en een draagkoord. Twijfel je over de bestelde kleur of filter? Als je de aanmeting nog niet hebt gedaan, is het mogelijk om je bestelling te wijzigen.
  2. Via de link in de e-mail maak je een afspraak om jouw oordoppen te laten aanmeten. Dit kan bij Alpine in Utrecht of bij een Hans Anders filiaal.
  3. Jouw afdrukken worden omgezet naar een 3D model en worden geproduceerd.
  4. Ongeveer 2-3 weken na het aanmeten ontvang je van GLS jouw oordoppen op maat in jouw brievenbus!

We bewaren jouw afdrukken 2 jaar. Als je in de tussentijd een extra paar wil bestellen hoef je niet opnieuw langs te komen voor een aanmeting.

Jouw oordoppen op maat ontvang je van GLS als een brievenbuspakketje. Je hoeft dus niet speciaal thuis te blijven om het in ontvangst te nemen. Als jouw oordoppen geproduceerd zijn, ontvangt van GLS een email met de track-and-trace code.

Heb je de email van GLS niet ontvangen? Controleer of deze niet in jouw spam terecht is gekomen.

We willen jou de best mogelijke service bieden voor jouw oordoppen op maat. Daarom bieden we verschillende services en garanties:

100 dagen pasvormgarantie
Als jouw oordoppen op maat toch niet helemaal goed zitten kan je deze binnen 100 dagen na ontvangst kosteloos opnieuw laten aanmeten en produceren.
Een pasvormprobleem kan je melden via dit formulier.

Gratis lektest
We adviseren voor ieder paar nieuwe oordoppen op maat een lektest. Daarbij controleren we of jouw oordoppen goed aansluiten. Zijn jouw oordoppen niet goed binnen 100 dagen na ontvangst? Dan kunnen we meteen nieuwe aanmeting en productie onder deze garantie verzorgen.
Lees hier meer over onze gratis lektesten.

2 jaar materiaalgarantie
Hebben jouw oordoppen op maat schade? Geen zorgen, al onze op maat gemaakte producten zijn gedekt door twee jaar materiaalgarantie. Schade die binnen deze periode bij normaal gebruik optreedt, valt onder deze garantie. Deze garantie vervalt bij onjuist gebruik van de oordoppen, of bij het maken van aanpassingen aan de oordoppen zonder toestemming van Alpine.
Schade aan jouw oordoppen op maat kan je melden via dit formulier.

Niet goed, geld terug garantie
Heb je jouw oordoppen op maat opnieuw laten produceren, maar zijn deze alsnog niet helemaal naar wens? Dan kan je jouw aankoopbedrag terug krijgen.
Lees meer over onze service en garanties voor oordoppen op maat.

Hans Anders is onze partner voor oordoppen op maat, zodat je ook bij jou in de buurt terecht kan voor de aanmeting. Het is belangrijk om te weten dat je voor service en garantie alléén terecht kan bij de plek waar je jouw oordoppen op maat gekocht hebt.

Koop je jouw oordoppen op maat bij Alpine, maar laat je deze aanmeten bij een Hans Anders? Dan kan je gewoon bij ons terecht voor service en garantie.
Heb je jouw Alpine oordoppen op maat gekocht bij Hans Anders? Neem dan contact op met Hans Anders voor service en garantie. In dat geval kunnen wij je helaas niet helpen.

Wil je als bedrijf bestellen bij Alpine?

Bekijk onze partner pagina's om meer te leren en contact op te nemen.