Overslaan naar inhoud

Wij zijn al meer dan 30 jaar aan het bouwen aan een generatie die goed voor hun oren zorgt – dit is ons verhaal.

De wereld wordt luider en luider. Dit kan soms aardig overweldigend zijn en daarnaast is dit niet altijd goed voor je oren. Wij zorgen dat jij controle krijgt over geluid. Of het nu je kinderen zijn (sshht!) of je favoriete band (harder!), jouw oren kunnen op ons rekenen. Dat zeggen we niet alleen, het bewijs zit in onze producten. Wij zijn Alpine. Wij geloven dat jouw gehoor een waardevol bezit is.

"

Het zorgen voor je oren zou net zo simpel moeten zijn als je tanden poetsen. Ons doel is om nieuwe standaarden te maken op het gebied van gehoorbescherming, zodat we zeker weten dat er voor iedereen een betere geluidservaring is.

"

Arthur van Keeken

Chief Executive Officer

Uitmuntend in design en herkenning

Onze Nederlandse roots zorgen voor een sterke focus op vakmanschap, waar design en duurzaamheid hand in hand gaan. Elk product staat voor topkwaliteit. Met inmiddels acht Red Dot Design Awards op zak blijven we de grenzen van oorverzorging steeds verder oprekken.

We ontwerpen met trots vanuit 3 overtuigingen:

Overtuiging 1: Kleine gewoonte, groot voordeel

Een kleine routine kan een groot verschil maken. Wij zijn er om je te helpen om voor je oren te zorgen. Het is net zo eenvoudig als je tanden poetsen. Waar je ook bent, wat je ook doet.

Overtuiging 2: Een goede look,  goed gevoel en een goed geluid

Alpine gehoorbescherming is doordacht ontworpen om stijl, comfort én bescherming in één te bieden. Onze innovatie zorgt ervoor dat het dragen van oordopjes een tweede natuur wordt. Het ziet er goed uit en geeft een veilig gevoel.

Overtuiging 3: Beschikbaarheid is essentieel

De beste oordopjes zijn degenen die je bij je hebt. Daarom zijn Alpines herbruikbaar, overal verkrijgbaar en worden ze geleverd met kokers, boxjes of tasjes om je gehoorbescherming overal mee naartoe te kunnen nemen.

Alpine door de jaren heen.

1994

Alpine is in 1994 opgericht door Bert van Beek, zijn dochter Lisette en Peter de Roode. Met Bert’s ervaring in gehoorbescherming en de marketing achtergrond van Peter en Lisette gingen ze voor de missie om meer aandacht te krijgen voor gehoorbeschadiging. Ze startten met op maat gemaakte oordoppen voor professionals in Nederland.

1996

Alpine viel al snel op in de markt vanwege de focus op klanten en innovatie. We waren de eersten met zachte, op maat gemaakte oordoppen met filters die afgewisseld konden worden. Hiermee lieten we zien dat we vooruitstrevend waren en altijd op zoek naar nieuwe ideeën en verbetering om het gehoor te beschermen.

2000

De echte doorbraak voor ons kwam met UniFit, de eerste oordop met een universele filter. Oorspronkelijk was deze ontworpen voor professionals die in afwachting waren van hun op maat gemaakte oordoppen. De vraag was echter zo groot naar deze universele oordoppen dat we een internationaal distributie netwerk zijn gaan opzetten.

2002

We begonnen in dit jaar met onze internationale uitbreiding door ons te richten op de Europese markt.

2010

Onze focus op de consumentenmarkt begon in 2010. Dit leidde al heel snel tot vele doorbraken in innovatie. We lanceerden producten zoals PartyPlug, SleepSoft en Pluggies Kids, allemaal ontworpen voor alle leeftijden en verschillende situaties.

2012

We drukten in dit jaar onze stempel door onze oordoppen voor het eerst op een festival te verkopen.

2012

Onze webshop werd gelanceerd om onze klanten op een nóg toegankelijkere manier te helpen.

2014

De introductie van Muffy Kids! Onze eerste oorkap die speciaal is ontworpen voor kinderen.

2015

In dit jaar wonnen wij maar liefst 8 Red Dot Awards voor
onze producten. Daar zijn we trots op.

2017

Ons assortiment werd uitgebreid met de Muffy Baby.

2018

We bundelden onze krachten met Vendis Capital om verder te
kunnen groeien.

2019

We verstevigden onze positie in clubs en op locaties met de Thunderplugs. Daarnaast breidden we wereldwijd uit door een partnerschap met Acoufun in Frankrijk. Hiermee richtten we een sterke aanwezigheid op bij races over de hele wereld.

2020

Trots lanceerden we onze nieuwe verpakkingen voor retail. Deze zijn verbeterd in duurzaamheid en zien er top uit. Echte eye-catchers.

2021

Tijdens de COVID-19 pandemie introduceerden we een nieuwe
oordop, de SleepDeep.

2022

In dit jaar introduceren we maar liefst 30 nieuwe producten. We bieden nu gehoorbescherming voor elke leeftijd en elke gelegenheid.

2023

Als leider in gehoorbescherming worden onze producten opgenomen in retail in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Tevens gaan we trots vele samenwerkingen aan met winkelketens.

2024

We behalen het B-Corp certficaat. Ons doel is om gezond gehoor voor iedereen tot een prioriteit te maken. Daarnaast is het voor ons ontzettend belangrijk om een betekenisvolle impact te maken op de samenleving en het milieu.

2024

Na het succes van de in 2017 gelanceerde Muffy Baby, introduceren we een verbeterde versie. Dit nieuwe model past nóg beter, zit comfortabeler, is gebruiksvriendelijk en ook veiliger. Daarnaast ziet deze er beter uit.

2024

We lanceren de Alpine Silence, een productlijn die design, comfort en optimale geluidsreductie biedt. Deze oordoppen zijn naast stijlvol ook ontzettend functioneel. De Alpine Silence is de eerste in deze serie oordoppen waar nog veel meer versies van komen.

2024

Vol trots bundelen we onze krachten met Indy500.

Onze Impact en Visie voor de Toekomst

Gedreven door innovatie, duurzaamheid en bewustzijn zijn we van ver gekomen. En dit is nog maar het begin. We zijn op een missie om een gezond gehoor toegankelijk te maken voor iedereen en zullen niet achterover leunen totdat gehoorbescherming een tweede natuur is. Door het beschikbaar maken van next-level gehoorbescherming voor elke situatie en elk type oor, bouwen we aan een nieuwe generatie van gezonde oren.


Samen gaan we voor een nieuwe generatie met gezonde oren.