Overslaan naar inhoud

Retourneren & Garantie

Herroepingsrecht bij levering van producten

Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden gedurende 100 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens jou. Tijdens deze termijn kan het voorkomen dat je toch af ziet van je aankoop. Als je van jouw herroepingsrecht gebruik maakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren en in de originele verpakking aan Alpine Nederland B.V. retourneren, conform de door Alpine Nederland B.V. verstrekte instructies.

Hoe kan ik mijn universele oordoppen retourneren?

Wanneer je een product retour stuurt is het belangrijk om altijd jouw ordernummer te vermelden. Je kunt het product vervolgens opsturen naar:


Retouradres 
Alpine Hearing Protection
afd. Retouren
Borchwerf 5
4704 RG Roosendaal

Kosten in geval van herroeping
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dien je de kosten voor de retourzending zelf te dragen. Stuur je de complete bestelling retour dan ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de bestelling terug. Stuur je alleen een deel van de bestelling terug, dan zal het aankoopbedrag van het desbetreffende product exclusief de betaalde verzendkosten van de bestelling teruggestort worden. De terugbetaling geschiedt binnen 30 dagen na ontvangst van de retourzending.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Universele oordoppen
Wij stellen onze producten met de grootst mogelijke zorg samen. De meeste Alpine producten zijn voorzien van een zegel. Is een artikel kwalitatief niet in orde, neem dan contact met onze klantenservice op. Heb je toch het idee dat er iets mist bij het geleverde product of dat er iets defect is? Neem dan contact op met onze klantenservice (gelieve incl. foto). We streven er naar om je indien nodig zo snel mogelijk van de missende onderdelen of een nieuw product te voorzien.


Uitsluiting herroepingsrecht
Indien je niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door Alpine Nederland B.V. alleen worden uitgesloten indien Alpine Nederland B.V. dit duidelijk in het aanbod, tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Ik heb een verkeerd product gekregen. Wat nu?

Universele oordoppen
Wij stellen onze producten met de grootst mogelijke zorg samen. Heb je toch het idee dat er iets mist bij het geleverde product of dat er iets defect is? Neem dan contact op met onze klantenservice (gelieve incl. foto). We streven er naar om je indien nodig zo snel mogelijk van de missende onderdelen of een nieuw product te voorzien.

Ik heb problemen met de pasvorm of demping van mijn product. Wat nu?

Pasvorm universele oordoppen
Voor de maatvoering van de universele oordoppen is een gemiddeld formaat oor als maatstaaf genomen. Dankzij het thermoplastische materiaal vormen de oordoppen zich naar de gehoorgang. Maar iedere gehoorgang is anders. De gehoorgang is kan wat groter of kleiner dan gemiddeld zijn.

Gaan de oordoppen erg diep in de gehoorgang en krijg je ze maar met moeite eruit?

Dan lijkt het erop dat je een wat grotere gehoorgang hebt. We adviseren om oordoppen op maat te laten maken.

Krijg je de oordoppen maar met moeite in en vallen ze er soms ook uit?

Dan is de kans groot dat je een wat kleinere gehoorgang hebt. In dit geval adviseren we om de Alpine Pluggies Kids of SleepDeep mini te proberen.

Demping universele oordoppen
Vind je dat je oordoppen niet genoeg geluid dempen? Dit kan komen door pasvormproblemen, zoals hierboven beschreven. Het kan ook zijn dat je anders gevoelig bent voor geluiden. We adviseren dan om te kiezen voor een ander product.

Wil je graag contact opnemen of heb je een vraag over onze op maat gemaakte oordoppen? Kijk dan hier.