Door gehoorbescherming van Alpine te gebruiken, voorkom je in de eerste plaats gehoorbeschadiging, maar kunnen onze oordoppen je ook helpen om je beter te kunnen concentreren, beter te slapen of minder overprikkeld te raken.
Alle gehoorbescherming van Alpine is officieel gekeurd en getest én voorzien van de CE-markering. Dat betekent dat onze producten aan de Europese richtlijnen voldoen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu.
AlpineThermoShape
Alle universele Alpine oordoppen met filter zijn gemaakt van het unieke AlpineThermoShape materiaal. Door lichaamswarmte wordt dit thermoplastische materiaal zachter en vormt het ATS materiaal zich perfect naar het oor. Hierdoor is de pasvorm van Alpine oordopjes uitzonderlijk goed, blijven de oordopjes op hun plek zitten en zijn de oordoppen bijzonder comfortabel.
Dit unieke AlpineThermoShape materiaal wordt exclusief door Alpine ontwikkeld en is hypoallergeen. De meeste oordopjes met filters zijn gemaakt van siliconen. Siliconen oordoppen zijn veel minder zacht en bevatten kleurstoffen. Hierdoor is er bij oordoppen van siliconen risico op allergische reacties.
AlpineThermoShape materiaal:
- is hypoallergeen;
- is siliconenvrij;
- is latexvrij;
- bevat geen kleurstoffen;
- geeft geen allergische reacties;
- bevat geen weekmakers.
Winnaar Red Dot Award
Alpine Hearing Protection heeft de Red Dot Award in de wacht gesleept voor het ontwerp van haar nieuwste oordoppen. De jury van deze prestigieuze designprijs roemde de “hoogstaande kwaliteit en het innovatief vermogen” van de oordoppen. Alpine mag het felbegeerde kwaliteitszegel voeren op de SleepSoft, PartyPlug, FlyFit, Pluggies Kids, SwimSafe, WorkSafe en op de MusicSafe Pro en MusicSafe Classic. De gehoorbeschermers krijgen een plek in het Red Dot Museum in Essen. Eerdere winnaars waren onder meer de merken Audi, Apple, BMW en Philips.
Excellent ontwerp
De Red Dot Award bestaat sinds 1955 en wordt wereldwijd gezien als de meest waardevolle onderscheiding voor excellent ontwerp. Het is ook de grootste ontwerpcompetitie ter wereld. Dit jaar kreeg de jury bijna 5.000 inzendingen binnen uit 56 landen. De twee productlijnen van Alpine werden beide onderscheiden in de categorie Product Design. Volgens het bericht van de Red Dot-organisatie ‘hebben de winnaars van de Red Dot Award: Product Design 2015 uitzonderlijk hoge prestaties laten zien en zijn zij dus terecht succesvol geweest in ‘s werelds grootste designcompetitie.’
Dutch Design
CEO Arthur van Keeken van Alpine Hearing Protection is zeer trots op de awards. “In de afgelopen jaren hebben we heel veel onderzoek gedaan om het bestaande ontwerpen voor onze gehoorbeschermers te vernieuwen en te verbeteren. Dat was een behoorlijke zoektocht, maar het heeft wel als resultaat gehad dat we acht Red Dot Awards hebben gewonnen. Daar ben ik erg blij mee. Het laat ook zien dat onze keuze om samen te werken met Nederlandse ontwerpers, een juiste keuze is geweest. We zijn een Nederlands bedrijf en dat willen we ook laten zien door zo veel mogelijk Dutch Design in te zetten voor onze producten.”